Góry:
Data:
2023-06-30
Uwagi:
Kombinacja dróg Jurgowską Drabiną WHP 2208 A, B, C, E, F, G, H (II). Zgodnie z opisem za wyjątkiem odcinka D (II), który jest kruchy i prowadzi bardzo urwistymi trawami. Zamiast tego własnym wariantem: Z rozczłonkowanego żeberka (wspomnianego w opisie) wprost w górę kilka metrów do płytowej załupy idącej skośnie w lewo. Nią do końca i w prawo nieznacznie wznoszącą się skalno-trawiastą półką na krawędź filarka. Filarkiem kilka metrów w górę, trawers w prawo do depresji i na żeberko po przeciwnej stronie depresji (ślady zwierzęcej perci), którym w górę na siodełko. Z siodełka w prawo 3 m w dół i w lewo (or.) do rynny, którą 10 m w dół na Niżni Jurgowski Przechód ( całość II, lito). Z Wyżniego Jurgowskiego Przechodu drogą WHP 2241 H, J. Trawers na "wyraźną trawiastą galeryjkę" w J eksponowany i ryzykowny (II) (dobre chwyty tylko z kęp traw :) ). Dalsza część drogi własnym (?) wariantem: Kilka metrów przed wielkim blokiem wspomnianym w J, z wygodnego rozszerzenia po wysokich stopniach i ściankami w górę z lekkim odchyleniem w prawo ku głębokiej depresji ściany tworzącej rodzaj dużego zacięcia (wyżej, po lewej stronie widoczne lite urwisko, pod które kieruje się droga WHP 2241). Będąc już w owej depresji, ścianką z dobrymi chwytami skośnie w prawo ku górze, na niewielką, ale wygodną półkę skalną (stanowisko, 40 m, IV). Z niej krótkim, wypychającym zacięciem z prawej strony na filarek (V) i nim w górę aż do początku wybitnej, płytowej załupy idącej skośnie w lewo ku górze. Nią tylko kilka metrów i w dogodnym miejscu przez jej prawe ograniczenie na podszczytowe płyty (stanowisko, 40 m, V). Płytami od prawej strony kilkanaście metrów i przez niewielki uskok na wierzchołek Jaworowego Rogu. Z Jaworowego Rogu granią do Szerokiej Przełęczy i przez Dolinę Zieloną do Doliny Jaworowej. Przepiękny, nietrudny "spacer" przez cały Jaworowy Mur!