Góry:
Data:
2021-06-20
Uwagi:
Opis drogi w przewodniku WC 7 / 72 (str. 91-92) zawiera pewien błąd. Odcinek od (N) powinien brzmieć: "(N) Z przechodu (przecinamy tu drogę 30) w górę ostrzem grani lub nieco na lewo odeń, na wygodną, trawiastą platformę u stóp przewieszonej szczeliny. Wprost w górę szczeliną (IV) lub prawą ścianką (IV) i przez krawędź grani na lewy koniec wygodnej platformy w pd. - wsch. ścianie. Stąd: albo (O): drogą 71 A, B lub C na wierzchołek. albo (P, VI): krótki trawers w lewo i w górę z odchyleniem w lewo ścianką 3 1/2 m na wąską półeczkę. Z półeczki w prawo w górę na stopień, z którego w lewo na wybrzuszoną pionową płytę. Przy pomocy szczeliny (Rysa Kozika) po lewej stronie (VI, doskonała asekuracja) na łatwiejsze skały i nimi na wierzchołek." Z wierzchołka zejście w dół na Przełączkę pod Żabią Lalką, z niej trawers w prawo i pd. - wsch. ścianą na wierzchołek Żabiego Kapucyna. Z wierzchołka zejście granią na Żabią Szczerbę i od lewej przez płytę na grań i nieco od prawej strony na wierzchołek Żabiego Mnicha, po czym zejście na Białczańską Przeł. Wyżnią.